Unde suntem , incotro mergem , cum am ajuns aici , cine a decis asta ?
Sunt multe intrebari cand vrei sa-ti explici ce se intampla cu societatea actuala in astfel de momente "de criza" ... Este o discutie pe care as vrea s-o pornesc luand in considerare ca exista imensul de informatie numit "Internet" la care eu nu avem access in momentul in care construiam (cu migala sau haotic ... ) bagajul meu de cunostinte cu care sa infrunt viata , si anume anii de scoala ( ciclul primar , gimnaziu si liceu ).
In momentul de fata, cred ca acest acces a informatie ar trebui sa influenteze invatamantul .In matematica , teoria ar trebui sa se imbrace cu " google search " pe anumite teme , tematici si idei care au inovat si adus progresul in matematica , viata matematicienilor , povestiri ale realitatii din spatele demonstratiei matematice. Si cred ca vreau asta pentru ca mintea copilului sa ramana ancorata intr-o realitate a progresului societatii , o realitate practica ... de viata , de experienta , de progres ...
Daca un copil de liceu invata in aceste momente dupa aceleasi gen de manuale , fara o diferenta de mentalitate din partea profesorilor catre nou , fara posibilitatile de informare actuale , fara o judecata realista asupra scopului invatamantului si asupra acestei nevoi de educatie scoalara ... , gasesc ca societatea a stagnat , nu a progresat (ceea ce poate lasa ideea de regres , fata de ce se putea intampla ) .
Cine crede ca progresul vine de la altceva decat educatia tinerilor si din invatamant ? Cine are curajul sa spuna ca progresul si inovatia nu-si trag seva dintr-o abordare noua , diferita aspura educatiei ?
to be continued ... by Redy
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu