sâmbătă, 2 februarie 2013

Luna sabatica la Facebook ...

... "one month without Facebook" notam in agenda mea vineri cand m-am trezit ... eram cumva plin de entuziasm si imi parea ca noua zi imi va aduce multe si mari realizari ...
"totusi e vorba despre cateva minute de surfat pe facebook " unde ... by the way , eu mi-am facut cont , eu am adaugat prietenii , eu am decis ce si cum si mai ales ... cat !

De unde un asemenea sentiment ...de ce o astfel de atitudine ...
Pentru ca este vorba de un post , un post negru , o incercare de a vedea dincolo de ceea ce credem ca ne este indispensabil ... De a scapa cumva pentru o perioada decenta de acest fel de comportament care se instaleaza in viata noastra ca un drog ...

Stiti bancul cu Ferrari-ul , nu ?

Un tip se duce la doctor iar medicul intreaba : Fumati ?
Tipul :  Da , cam un pachet pe zi .
De cati ani , continua medicul  ?
Tipul : De vreo 25 de ani .
Pai daca n-ati fi fumat pana acum ati fi putut salva bani ca sa cumparati un Ferrari .
Tipul nitel incurcat intreaba medicul ... Dvs fumati ?
Medicul : Nu , n-am fumat niciodata .
Tipul  : Atunci unde aveti parcat Ferarri-ul dvs ... ?!

Ce vreau sa spun prin banc este ca putem cuantifica , daca facem calcule , statistica si matematica cam cati bani erau salvati daca nu fumam . Dar eu fumez ... si atunci ? Pai continuand cu rationamentul  , cu fiecare pachet de tigari se bate un cui la cosciug sau se pierde o ora din viata  ... atunci inseamna ca tipul a piedut si Ferarri-ul si cativa ani buni de viata ...

Pai care mai e faza ? Faza este ca fumatul a devenit un drog , o obisnuinta , un obicei  si in timp placerea s-a perimat , a devenit un rau necesar ... nu placut , nu dorit , cateodata chiar "dureros" sau "otravitor" ...si asta doar odata cu trecerea timpului si intrarea gestului in reflex neconditionat ....al omului , al organismului , al sistemului ...

Pai bine bine si atunci ? Atunci eu am facut o analogie cu Facebook-ul ... am avut momentele mele de interes , de entuziasm , de curiozitate , de descoperire ...  am inceput sa leg prietenii , sa intru in grupuri , sa stabilesc legaturi ... cu oameni , evenimente , locuri , idei , publicatii ... sa descopar o lume noua , vie si la indemana ...un fel de extensie a ceea ce-mi doresc/doream  ... Dar... dupa o vreme am realizat ca imi intra in sange , ca dezvolt o dependenta sau daca dependenta e prea mult spus ... un obicei in a "sta pe Facebook". Astfel usor  usor ... s-a perimat placerea , a devenit un rau necesar , nu placut , nu dorit , cateodata chiar "dureros" sau "otravitor"  ...un refelx al omului , organismului , sistemului  ....

Si daca analogia ma ducea de la fumat la stat pe Facebook ... am vazut ca in materie de fumat pot sa fac variatiuni pe tema data , pot sa fumez mai mult , mai putin , sa controlez in anumite limite comportamentul  ... dar Facebook-ul este mereu acolo ... si nu seamana deloc cu o pauza de tigara voita ci cu un sef care te distrage mereu de la ce ai de facut si te "deranjeaza" cu personalitatea lui insistenta ...

Astfel a luat nastere acest proiect personal ... "one month without Facebook" care nu cred ca-mi va aduce mai mult timp liber , care nu cred ca  imi va prelungi viata sau ma va ajuta sa-mi cumpar Ferrari , dar care ma va ajuta sa pretuiesc timpul meu mai mult (fiind in cunostinta de cauza si atent in aceasta luna la acest aspect) , sa imi vad de proiectele mele si treburile personale fara a fi deranjat , sa vad cum e viata post-Facebook (care sunt simptomele post social media addiction ) si care nu in ultimul rand ma va ajuta sa prioritizez activitatile pe Facebook cand o sa revin din sabat  ...

Altfel spus ... luna sabatica la Facebook poate incepe !


Niciun comentariu:

Care credeti ca este genul de fotografie in care ma exprim cel mai bine ?